28 Temmuz 2017 Cuma

Böğürtlen Reçeli Tarifi



Bu sene Almanya'da yol kenarlarında maşallah bol bol böğürtlen vardı.  Bende bolca toplayıp reçel yaptım kış bıyunca yeriz artık :)

Her gitmemde bikaç kilo toplayıp yapıyordum.

Sizlerde böğürtlen bulup yapmak isterseniz buyrun benim yaptığım tarifle deneyin👍🏼

(Ben reçeli biraz mayhoş sevdiğim için şeker ölçüsünü biraz az koydum ama şekerli sevenler ölçüsünü birer bir olarak koyabilirler)😉





Böğürtlen Reçeli Yapımı


Malzemeler

✨2,5 kilo böğürtlen

✨2 kilo toz şeker (şekerli seviyorsanız birebir ekleyebilirsiniz)

✨Çeyrek limon suyu


Yapılışı:

✨Böğürtlenleri yıkayıp süzün bi büyük tencereye koyun. ✨Üzerine az az şekeri koyup tecereyi sallayın heryerine karışsın. ✨Tencerenin kapağını kapatıp en az bi gece bekletin. (Ben bir geceden fazla beklettim biraz daha sulanması için)

✨Ertesi gün suyunu salan böğürtleni ocağa koyun kaynamaya bırakın.

✨Hafif kaynamaya başlayınca saati 30 dk'ya ayarlayıp ocağı normal ısıya getirin. (Her reçel için değil bu saat, özellikle böğürtlen reçeli tam yarım saatte güzel oluyor)

✨Üzerinde biriken köpükleri yüzünden kaşıkla alın tamamen. ✨Ocaktan almadan 10dk kala limon suyu'nu ekleyip karıştırın. ✨Tam yarım saat sonrasında ocaktan alıp yıkayıp sildiğiniz kavanozlara sıcakken kepçeyle koyun kapağını kapatıp ters çevirin. ✨Kavanozlar bu şekilde soğuyana kadar kalsın.

✨Daha sonra üzerini silip serin bi yere kaldırıp kış boyunca tüketebilirsiniz.

Afiyet Olsun...





Ayrıca diğer  tariflerimi youtube kanalımda videolu olarak izleyebilirsiniz. Buradan http://youtube.com/c/100de100marifett  youtube kanalımdaki diğer tariflerime bakıp abone olmayı unutmayın. :) 




Bunlarda dalından topladığım hali burda kalsın bu güzel kareler  :)









Buda böğürtlenin en has ve en güzel olanı 👌🏼


Hiç yorum yok: